არაფორმალური განათლება-სწავლა მთელი ცხოვრების მანძილზე – ვაკო ყორღანაშვილი
ვაკო ყორღანაშვილი თავისი პრაქტიკული გამოცდილებიდან გამომდინარე, გვესაუბრება არაფორმალური განათლების მნიშვნელობაზე. არაფორმალურ განათლება, როგორც მთელი ცხოვრების მანძილზე სწავლისა და უნარების განვითარება.
დღევანდელ თანამედროვე, სწრაფად განვითარებად სამყაროში არაფორმალური განათლების მნიშვნელობა იძენს აღიარებას მისი როლისთვის მთელი სიცოცხლის მანძილზე სწავლისა და პრაქტიკული უნარების განვითარებაში.
განათლების ექსპერტები და პოლიტიკის შემქმნელები სულ უფრო მეტად აცნობიერებენ არაფორმალური განათლების მნიშვნელობას, როგორც ტრადიციული ფორმალური სკოლის შემავსებელი. ფორმალური განათლებისგან განსხვავებით, რომელიც მიჰყვება სტრუქტურირებულ სასწავლო გეგმას, არაფორმალური განათლება გთავაზობთ სწავლის მრავალფეროვან შესაძლებლობებს, ინდივიდუალური საჭიროებებისა და პრეფერენციების გათვალისწინებით.
არაფორმალური განათლების ერთ-ერთი მთავარი ძლიერი მხარე მდგომარეობს მის უნარში, მიაღწიოს ფართო აუდიტორიას, დაარღვიოს ბარიერები, რომლებმაც შეიძლება ხელი შეუშალონ ფორმალურ განათლებაზე წვდომას. ეს მიდგომა უზრუნველყოფს, რომ სხვადასხვა წარმომავლობის, ასაკობრივი ჯგუფის და სწავლის უნარის მქონე პირებს შეუძლიათ მონაწილეობა მიიღონ მნიშვნელოვან სასწავლო გამოცდილებაში, რაც ხელს შეუწყობს თანაბარ შესაძლებლობებს ყველასთვის.
უფრო მეტიც, არაფორმალური განათლება დიდ აქცენტს აკეთებს პრაქტიკული უნარების განვითარებაზე. სემინარები, პროფესიული მომზადების პროგრამები და პროექტები უზრუნველყოფს პრაქტიკულ გამოცდილებას, აღჭურავს ინდივიდებს საჭირო უნარებით, რათა ნავიგაცია გაუწიონ როგორც მათი პირადი ცხოვრების სირთულეებს, ასევე მუდმივად განვითარებად სამუშაო ბაზრის.
უწყვეტი სწავლის კონცეფცია მთავარია არაფორმალური განათლებისთვის, რაც ხელს უწყობს ინდივიდებს, აითვისონ უწყვეტი თვითგაუმჯობესების აზროვნება. დღევანდელ სწრაფ ტემპში და ცოდნაზე ორიენტირებულ საზოგადოებაში ადაპტაციისა და სწავლის უნარი მთელი ცხოვრების განმავლობაში უმთავრესია და არაფორმალური განათლება გადამწყვეტ როლს თამაშობს ამ აზროვნების განვითარებაში.
ვაკო აღნიშნავს, რომ დღესდღეობით არაფორმალური განათლების ინტეგრაცია უფრო ფართო საგანმანათლებლო ლანდშაფტში განიხილება, პირები, რომლებიც ეზიარებიან არაფორმალურ განათლებას, არა მხოლოდ ფლობენ ცოდნას, არამედ ასევე არიან კრეატიული, კრიტიკული მოაზროვნეები, რომლებსაც შეუძლიათ 21-ე საუკუნის გამოწვევებზე ნავიგაცია.
დასასრულს, არაფორმალური განათლების, როგორც მთელი ცხოვრების მანძილზე სწავლისა და უნარების განვითარების აღიარება მიუთითებს განათლების პარადიგმებში დადებით ცვლილებაზე. მისი ინკლუზიურობა, პრაქტიკული ფოკუსირება და უწყვეტი სწავლის ხელშეწყობის ვალდებულება არაფორმალური განათლების, როგორც ძირითადი მოთამაშე იმ პიროვნებების ჩამოყალიბებაში, რომლებიც არა მხოლოდ განათლებულნი არიან, არამედ კარგად არიან მომზადებულნი სწრაფად ცვალებადი სამყაროს მოთხოვნებისთვის.